יו״ר המושב: ד”ר אלונה פורקוש-ברוך, מכללת לוינסקי לחינוך
אודות הפאנל
המרחב המקוון מציף פערים בין סטודנטים מקבוצות שונות באוכלוסייה, בשל היבטים שונים כגון קשיים בנגישות למרחב המקוון, מיומנויות בלתי מספקות, או התאמה לקויה של התכנים ודרכי ההוראה. לנוכח אתגרי העידן הנוכחי, הצפת סוגיית ההכלה בלמידה מרחוק עשויה להביא למודעות בעלי העניין (מרצים, בעלי תפקידים, והמוסד האקדמי בכללותו) את הצורך בהתאמת ההוראה והלמידה מרחוק לכל הקבוצות באוכלוסייה, ובכך לנצל את היתרונות אשר עשויים לצמוח מלמידה זו. במושב זה יציגו מרצים וסטודנטים אתגרים של למידה מרחוק בהקשרים רב-תרבותיים ורב-שפתיים, וכן בהתייחס לאוכלוסיות עם צרכים מיוחדים. בהמשך, יידונו דרכים להתמודדות עם האתגרים, לטובת קבוצות האוכלוסייה הייחודיות ולטובת כלל הלומדים מרחוק.
About the panel
The online learning raises gaps between students from different backgrounds, due to various aspects such as difficulties in accessing the online space, inadequate skills, or poor adaptation of content and teaching methods. Given the challenges of the present age, overcoming the issue of inclusion in distance learning may bring to the attention of stakeholders (lecturers, role-holders, and the academic institution) the need to tailor teaching and distance learning to variety of groups, thus taking advantage of the benefits that may arise from this learning. In this session, lecturers and students will present challenges of distance learning in multicultural and multilingual contexts, as well as addressing populations with special needs. We will discuss about ways to deal with the challenges for the benefit of the unique population groups and for the benefit of all distance learners
ملخص الجلسة
تظهر البيئات المحوسبة الفجوات بين الطلاب من المجموعات المختلفة في المجتمع، لاسباب مختلفة مثل صعوبات في الوصول الى البيئات المحوسبة، المهارات غير الكافية، او خلل في ملائمة المواد لطريقة التدريس. نظرا لتحديات العصر الحالي، طرح قضية الاحتواء في التعلم عن بعد من شأنها لفت انتباه ذوي الشأن( محاضرين، اصحاب ادوار والمؤسسة الاكاديمية ككل) الى الحاجة في ملائمة التعليم والتعلم عن بعد لجميع الفئات في المجتمع، وبالتالي الاستفادة من ايجابيات هذا التعليم. في هذه الجلسة سيقدم محاضرون وطلاب التحديات التي تواجههم في التعلم عن بعد في سياق تعدد الثقافات وتعدد اللغات، وايضا الى فئة ذوي الاحتاجات الخاصة. فيما يلي ستتم مناقشة طرق التأقلم مع التحديات لصالح الفئات الفريدة في المجتمع ولصالح جميع المتعلمين عن بعد.
חומר רקע לדיון
Dr. Tsipi Heart
Dr. Tsipi Heart is a senior lecturer at the Faculty of Business Administration, Ono Academic College. She has acquired her Ph.D. at Ben-Gurion University. Her MBA is from Tel-Aviv University, and B. Sc. in Computer Science from the Technion – Israeli Institute of Technology, cum laude. Her research interests are within healthcare information technology, big data analytics, information technology innovation, and strategic impact of information technology.
ד"ר אלונה פורקוש-ברוך
ד"ר אסמאא נאדר גנאים
מרצה, חוקרת ויועצת לקידום דיגיטציה בחברה ובחינוך. מייסדת ומנכ”לית למרכז InnDigital לקידום דיגיטציה בחינוך, בחברה ובתעסוקה. עבדה כ- 20 שנים באקדמיה, ייסדה וניהלה בשיתוף מרכז TEC במכון מופ”ת בתל אביב. היא ייסדה וניהלה מרכז ICT במכללת אלקאסמי, עמדה בראש החוג למדעי המחשב והמסלול להוראה ולמידה בתואר השני. בעלת תואר שלישי בחקר האינטרנט ופערים דיגיטליים מאוניברסיטת חיפה, את התואר השני סיימה באוניברסיטת TU בברלין בגרמניה ואת התואר הראשון היא סיימה במתמטיקה ומדעי מחשב באוניברסיטת חיפה. בוגרת תכנית “מובילים דיגיטליים”, של המטה לישראל דיגיטלית, בנוסף לתכנית אימון אדליריאני ממכון אדלר.
חוי ארנפלד
יובל וגנר
יובל וגנר, מייסד ויו”ר עמותת נגישות ישראל, בעבר סא”ל, טייס חייל האויר שנפצע בתאונת אימונים ונותר משותק ובכיסא גלגלים.
יובל מוביל את מהפכת הנגישות בישראל, מרצה מומחה עולמי לנגישות, מקדם טכנולוגיות נגישות.
אפרת שושני-בכר
ישראל דסקל
סטודנט שנה א’ במערכות מידע במכללה האקדמית אונו, מנהל מערכות מידע ותשתיות באינטרנט רימון
Link to Love.Dist@nce Project
אלי שמואלי
מנהל מיט”ל
מוזמנים ומוזמנות לענות על הסקר בנושא שוויוניות חברתית בלמידה דיגיטלית, נמצא בראש הדף
מתנצלת על קטיעת המושב – יכולנו להיות עוד זמן רב בשיח הזה, אבל כנראה אחד מהדוברים/ה-CoHosts יצא ובכך סיים את המושב.
מאוד מודה לכל מי שטרח להגיע למושב – היה חשוב ביותר!