מדיניות חינוך הסייבר של ישראל: להלכה ולמעשה
טל פבל/ האקדמית תל אביב יפו
השלכות תקנות הגנת הפרטיות על מערכת ההשכלה הגבוהה בעידן הלמידה הדיגיטלית
דר קלאוזנר, טל סופר וענת כהן/ אוניברסיטת תל אביב
Covid 19 – The effects on Education 4.0
מאיר קומר/ המרכז האקדמי לב
יו”ר: ד”ר לימור לייבוביץ’
ד"ר לימור ליבוביץ
משרד החינוך
בעלת בלוג – אוריינות חזותית ועיצוב מרחבי למידה
Cyber to the People – מדיניות חינוך הסייבר של ישראל: להלכה ולמעשה
מחקרים רבים לאורך השנים קבעו לא רק את חשיבות חינוך הסייבר והנחלת הידע לכל שכבות האוכלוסיה ובכללן גם לא הטכנולוגיות, אלא גם כי הדרכים הטובות ביותר הן אלו החווייתיות והתנסותיות. מאמר זה בוחן את מדיניות חינוך הסייבר של ישראל כעולה ממסמכי ממשלה העוסקים בהסדרת התחום בישראל ובהקמת הגופים האחראים לו, כמו גם במידת מימושו על ידי מערך הסייבר הלאומי כיום. ממצאי המחקר מגלים כי מסמכי יסוד אלו הגדירו את הצורך בהכשרת כוח אדם ייעודי בתחום הסייבר והנחלת ידע רחב בתחום, מדיניות אותה מממש כיום מערך הסייבר הלאומי באמצעות פעילויות ושיתופי פעולה להכשרת כוח האדם, לצד מגוון רחב של פרסומים, התרעות ועשיה לשם הנחלת ידע לציבור הרחב ולזה המקצועי. בנוסף עומד המחקר על הצורך בביצוע מחקרי המשך, בכללם אלו אשר יבחנו עד כמה פעולות אלו של הנחלת ידע מקיפות את כלל האוכלוסיה, או שמא ממוקדות רק בזו היכולה למלא תפקידים פעילים בתחום הסייבר בישראל. |
טל פבל- המכללה האקדמית תל-אביב יפו
Dr. Tal Pavel, PhD
Founder and CEO – CyBureau S.R.L – The Cyber Empowerment Center, Romania, Israel;
• Head of Cybersecurity Studies – Information Systems Program, School of Economics and
Management, The Academic College of Tel Aviv-Yaffo;
• Lecturer at several academic institutions in Israel;
• Expert and researcher of the Internet and Cyber threats in the Middle East and the entire
world;
• Holds PhD in Middle Eastern Studies from Bar-Ilan University, Israel (Dissertation:
“Changes in Governmental Restrictions over the Use of Internet in Syria, Egypt, Saudi
Arabia and the United Arab Emirates between the Years 2002 – 2005”);
• Served as a keynote speaker at international conferences; and has been interviewed as
an expert cyber commentator on all major Israeli media outlets.
השלכות תקנות הגנת הפרטיות על מערכת ההשכלה הגבוהה בעידן הלמידה הדיגיטלית
בשנים האחרונות נחקקו תקנות שנועדו לתת הגנה מקיפה יותר על הנתונים האישיים שמספק הפרט ברשת ובכך להעביר לרשותו שליטה רבה יותר בשיתוף נתוניו האישיים. חקיקה זו משליכה על מערכת ההשכלה הגבוהה האוספת נתונים אישיים על תלמידיה במסגרת שימוש בטכנולוגיות למידה מתפתחות כחלק מתהליכי ההוראה והלמידה באקדמיה. טכנולוגיות אלו מאפשרות איסוף נתונים אודות פעילויות הלמידה של הסטודנטים, התורם לתהליכי ניתוח למידה במטרה לסייע לתהליכי ההוראה והלמידה. על אף שהשימוש בטכנולוגיות עשוי לשפר את הלמידה והוראה בקרב המוסדות האקדמיים, איסוף הנתונים עלול להוביל לפגיעה בפרטיות הסטודנטים והמרצים וליצירת סוגיות אתיות. מטרת מחקר זה הינה לבחון מהן עמדות הסטודנטים בישראל כלפי תפיסות פרטיות ושימושים בטכנולוגיות למידה; לעמוד אודות נכונות הסטודנטים לשתף נתונים אודותיהם בתמורה לצרכיהם לימודיים; למצוא באילו טכנולוגיות מעוניינים הסטודנטים להשתמש בעתיד ולבחון את הפערים שבין רצון לפיתוח טכנולוגיות לבין תפיסות הסטודנטים המשקפים את המציאות הקיימת. עמדות הסטודנטים נבחנו באמצעות שאלון מקוון שבדק את מודעותם להיבטי פרטיות אל מול צרכי למידתם. |
דר קלאוזנר, טל סופר וענת כהן/ אוניברסיטת תל אביב
דר קלאוזנר– סטודנטית לתואר שני בהוראת המדעים: “טכנולוגיה ולמידה” באוניברסיטת תל אביב. בוגרת תואר ראשון בהצטיינות באוניברסיטה העברית בחינוך ולימודי אסיה. כיום מנהלת מערך התמיכה וההדרכה של Virtual TAU, היחידה להוראה אקדמית באוניברסיטת תל אביב.
ד”ר טל סופר- חברת הסגל האקדמי הבכיר באוניברסיטת תל אביב בבית הספר לחינוך. מנהלת שתי יחידות אקדמיות באוניברסיטה: היחידה להוראה אקדמית ברשת –Virtual TAU והיחידה לחיזוי טכנולוגי חברתי. בעלת ניסיון מחקרי רב שנים בארץ ובאיחוד האירופי, אשר לו משמשת גם כיועצת בתחום החיזוי, פרטיות ואתיקה ומעריכה של פרויקטים ומחקרים רחבי היקף.
ד”ר ענת כהן- מרצה בכירה בבית הספר לחינוך באוניברסיטת תל אביב, ראשת ההתמחות של טכנולוגיה ולמידה וחברה בצוות Virtual TAU, המרכז להוראה אקדמית ברשת של אוניברסיטת תל אביב. כמו כן, משמשת כיו”ר תחום טכנולוגיות וחינוך בקתדרת אונסקו לטכנולוגיה, אינטרנציונליזציה וחינוך.
הרצאה א - הקלטת ההרצאה
מצגת תהיה זמינה לאחר הכנס

המהפכה הרביעית כבר כאן?
Covid 19 – The effects on Education 4.0
Education has been traditionally extremely slow to embrace and implement change. In the last few years we have been seeing the start of a paradigm shift in the educational milieu reexamining its purpose and needs for the 21st century.
Covid 19 has accelerated this change and has shown us how education can be changed for better or for worse. It has brought to a head many essential issues concerning educating the next generations of students, Gen-Z and Gen-Alpha. For example:
• Redefining the role of the educator.
• The place of technology and, what are the digital skills needed?
• Defining the soft skills to enter a newly defined Industry 4.0 in the wake of Covid 19.
In this talk we will explore some of the major issues and review various perspectives on dealing with these concerns.
The world is going through a period of dramatic and unprecedented change. Inherent in these changes are challenges as well as opportunities, education at all levels of instruction has to be ready for them.
Meir Komar/ Campus Lev
Meir Komar
Meir Komar, has been actively engaged in Computer Science Education for close to 40 years at both secondary and tertiary levels. He is a senior lecturer at JCT – the Jerusalem College of Technology (Lev Academic Center) in the Computer Department. Amongst his previous academic positions; Chairman of the Science and Technology Teaching Department; Founder and Head of the Academic Quality Unit at the College. Meir is deeply involved in improving the level of instruction in Higher Education and gives workshops and seminars in addition to individual mentoring of academic staff. His current fields of interest are gender issues in engineering education and methodologies for improving academic instruction.