Dr Ho Shen Yong

Nanyang Technological University, Singapore

About The Speaker

Executive Director, Institute of Pedagogical Innovation, Research and Excellence (InsPIRE) Provost’s Chair in Physics Principal Lecturer, School of Physical & Mathematical Sciences - Division of Physics & Applied Physics Executive Director.

Co-existing with AI in (University) Education: Fostering Authentic Learning in an AI-Pervasive world

The rapid emergence of AI technology has made it an inevitable part of our future. In a recent TED talk, Mustafa Suleyman, the CEO of Microsoft AI, described AI not just as a tool but as a budding "digital species." There is also an ongoing online debate on whether General Artificial Intelligence is just around the corner.
Currently, it seems that a significant increase in energy supply will be needed to train these much more powerful and intelligent models, suggesting that another big leap is still some time away. In this talk, we will explore some of the present possibilities and discuss how we should adapt and educate our students to harmoniously coexist with these new "digital species".
גלילה לראש העמוד

הרצאת פתיחה - פרופ' יורם עשת-אלקלעי:

אולם מליאה

ממש כמו שהמושג המסורתי ‘אוריינות’ מתייחס ליכולתו של האדם להשתמש במיומנות הקריאה והכתיבה לשם העברה וקליטה של מסרים, המושג ‘אוריינות דיגיטלית’, מתייחסת ליכולתו להשתמש בטכנולוגיות הדיגיטליות למטרות אלה. השימוש היעיל בטכנולוגיות הדיגיטליות מעמיד בפני הלומד והמלמד האוריין מגוון אתגרים קוגניטיביים, חברתיים-רגשיים ומוטוריים, שהשליטה בהם מהווה תנאי קריטי ללמידה, הוראה והדרכה יעילות. למשל:

להבין או לעצב מסרים המוצגים באופן תמונתי; לבנות ידע ממידע שנאסף ברשת באופן מסתעף, לא ליניארי; לתקשר ברשת באופן יעיל, למרות המחסור ברמזים לגבי זהות המשתתפים; לזהות מידע שגוי, מניפולטיבי או מזויף, ולעבד בזמן-אמת נפחי מידע גדולים.