דוברי ויו"ר הכנס

אנגלית שם ארוך / עברית פירוט קצר

ד"ר ילנה מזרחי

Virtual Exchange Center, Western Galilee College, Technion

על הדוברת:

ד"ר ילנה מזרחי, מיסדת Virtual Exchange Center, מורה לאנגלית ומרצה במוסדות להשכלה גבוהה. היא מלמדת מגוון רחב של קורסים לתואר ראשון ולתואר שני וזכתה במספר פרסים למצוינות בהוראה. ילנה היא יועצת פדגוגית ומרצה בכנסים בינלאומיים בנושאים: רכישת שפות, פדגוגיות חדשניות ושילוב של בינה מלאכותית וטכנולוגיה בחינוך.
להרצאה

 עברית שם ארוך / אנגלית פירוט אורך

שם ארוך פרופ' אורית אבידב אונגר

הפקולטה לרפואה על שם עזריאלי, אוניברסיטת בר-אילן

:about the chair

Received her PhD. from the Technion, Faculty of Education in Science and Technology. University of London.In 2012, she joined the Azrieli Faculty of Medicine, Bar-Ilan University, as Head of the Unit for Development and Evaluation of Education. Since 2021 - Senior Lecturer. Since 2023 - the Dean's Advisor for Innovative Teaching. Areas of expertise in medical education: faculty development - teaching and assessments, developing and administering teaching surveys, developing workshops and courses. Dr. Dickman involved in international educational initiatives
להרצאה

 עברית שם ארוך / אנגלית פירוט קצר

פרופ' ניצה דוידוביץ

אוניברסיטת אריאל

:about the chair

Head of education department, Ariel university Head of quality assessment and academic instruction, Ariel university Head of the Israeli Forum of Centers for the Promotion of Teaching in Israel
להרצאה

עברית שם קצר \ עברית פירוט ארוך

ד"ר רועי פרץ

הטכניון

על הדובר:

רועי פרץ הוא בוגר תואר ראשון במדעי הצמח (.B.Sc.Agr) מהאוניברסיטה העברית בירושלים, ותואר שני בחינוך ביולוגי במכללה האקדמית אורנים, בהצטיינות יתרה. ב-2024 השלים תואר שלישי (Ph.D.) בפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה בטכניון בהנחיית פרופ' יהודית דורי, בנושא מיומנויות חשיבה מערכתית ומידול מושגי של סטודנטים ומורים. תחומי העניין שלו במחקר כוללים חשיבה מערכתית, מודלים קונספטואליים ולמידה בין-תחומית, במיוחד בהוראה ולמידה מקוונת במדעים והנדסה. מאז שנת 2015 הוא נמנה על הסגל האקדמי בחוג להנדסת מים במכללה האקדמית כנרת.
להרצאה

עברית שם קצר / עברית פירוט קצר

ד"ר מיטל אמזלג

הפקולטה לרפואה על שם עזריאלי, אוניברסיטת בר-אילן

על הדוברת:

חברת סגל במכון הטכנולוגי חולון. חוקרת שילוב בין טכנולוגיות להוראה, למידה והערכה במסגרות פורמליות וא-פורמליות
להרצאה

עברית שם ארוך /עברית פירוט ארוך

פרופ' אורית אבידב אונגר שם ארוך

הפקולטה לרפואה על שם עזריאלי, אוניברסיטת בר-אילן

על היו"ר:

דיקן הפקולטה לחינוך ולמנהיגות במכללה האקדמית אחוה. אשת חינוך, מובילה ומנהיגה מערכות חינוך וחוקרת בתחום של הובלת תהליכי שינוי במערכות חינוך ולמידה, בדגש על הטמעת טכנולוגיות חדשניות. מחקריה של אורית עוסקים גם בפיתוח מקצועי, פרסונליזציה והעצמה של מורים, מנהלים ובעלי תפקידים כמו גם במורי מורים וסטודנטים בהכשרה להוראה. אורית שותפה במספר פרויקטים בינלאומיים הקשורים לתחומי התמחותה. היא כתבה מעל 70 מאמרים, הוציאה וערכה מעל 5 ספרים, כתבה פרקים רבים בספרים ובימים אלה יצא ספר חדש שלה בהוצאת Routledge בשם: "פרסונליזציה בלמידה מתמשכת של מורים".
להרצאה

 אנגלית שם ארוך / אנגלית פירוט קצר

Dr Konstantinos Petridis

Hellenic Mediterranean University

:about the chair

Associate Professor in Laser Physics, Vice Rector of Internationalization & Outreach, Hellenic Mediterranean University, Greece
להרצאה

 אנגלית שם ארוך / אנגלית פירוט אורך

Dr Konstantinos Petridis

Nanyang Technological University, Singapore

:about the chair

Received her PhD. from the Technion, Faculty of Education in Science and Technology. University of London.In 2012, she joined the Azrieli Faculty of Medicine, Bar-Ilan University, as Head of the Unit for Development and Evaluation of Education. Since 2021 - Senior Lecturer. Since 2023 - the Dean's Advisor for Innovative Teaching. Areas of expertise in medical education: faculty development - teaching and assessments, developing and administering teaching surveys, developing workshops and courses. Dr. Dickman involved in international educational initiatives
להרצאה

פרופ' אורית חזן

הטכניון

על הדובר:

פרופ' אורית חזן היא חברת סגל בפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה בטכניון ועמיתת מחקר בכירה במוסד שמואל נאמן למחקר מדיניות לאומית. תחום המחקר שלה הוא הוראת מדעי המחשב, הנדסת תוכנה ומדעי הנתונים. עד היום פרסמה כ- 150 מאמרים בז'ורנאלים מקצועיים ובאסופות מאמרים של כינוסים, ושמונה ספרים. פרופ' חזן כהנה במגוון תפקידי ניהול בטכניון והיתה חברה / עמדה בראש וועדות משרד החינוך ומל"ג.
להרצאה

פרופ' ענת כהן

אוניברסיטת תל אביב

על הדובר:

פרופ' ענת כהן, חברת סגל בכירה בבית הספר לחינוך באוניברסיטת תל אביב, ראשת המרכז לחינוך מדעי וטכנולוגי, ראשת המעבדה לחקר שילוב טכנולוגיות בלמידה, וחברה בצוות Virtual TAU. ענת משמשת כיו"ר תחום טכנולוגיות וחינוך בקתדרת אונסקו לטכנולוגיה, אינטרנציונליזציה וחינוך. תחומי מחקרה כוללים הוראה אקדמית ברשת, יישומים פדגוגיים חדשניים משולבי תקשוב, GenAI, חומרי למידה פתוחים (OER), ניתוח למידה ולמידה ניידת.
להרצאה

פרופ' תמי זייפרט

מכללת סמינר הקיבוצים

על הדובר:

מרצה בכירה בטכנולוגיה בחינוך בסמינר הקיבוצים. מובילה מחקר בסביבות למידה חדשניות ויזמות חינוכית. חוקרת שילוב בינה מלאכותית, צ'אטבוטים ומערכות הערכה בהוראה. בעלת פוסט דוקטורט בתחום שילוב מחשבי כף יד בהוראה, המעבדה לטכנולוגיות ידע, אוניברסיטת תל-אביב (2005). תואר שני בתרפיה בתנועה באוניברסיטת חיפה (2018). משלבת בין תחום התנועה והטכנולוגיה בהוראה ובמחקר.
להרצאה

ד"ר מריאנה דורצ'בה

המכללה האקדמית ע"ש סמי שמעון

על הדובר:

אני בעלת תואר שלישי במתמטיקה מאוניברסיטה טכנית בסופיה, בולגריה; עבדתי כמרצה למתמטיקה באוניברסיטאות בבולגריה, במכללה אקדמית למורים תלפיות, כאת מרצה למתמטיקה במכללת סמי שמעון ויועצת פדגוגית בחברת הלומדה; פרסמתי 8 ספרים ומונוגרפיות במתמטיקה ויותר מ- 55 מאמרים במגזינים בינלאומיים; משתתפת בכנסים בינלאומיים בנושאי קריפטוגרפיה ושימושי בינה מלאכותית בהוראת מתמטיקה.
להרצאה

ד"ר מריאנה דורצ'בה

המכללה האקדמית ע"ש סמי שמעון

על הדובר:

אני בעלת תואר שלישי במתמטיקה מאוניברסיטה טכנית בסופיה, בולגריה; עבדתי כמרצה למתמטיקה באוניברסיטאות בבולגריה, במכללה אקדמית למורים תלפיות, כאת מרצה למתמטיקה במכללת סמי שמעון ויועצת פדגוגית בחברת הלומדה; פרסמתי 8 ספרים ומונוגרפיות במתמטיקה ויותר מ- 55 מאמרים במגזינים בינלאומיים; משתתפת בכנסים בינלאומיים בנושאי קריפטוגרפיה ושימושי בינה מלאכותית בהוראת מתמטיקה.
להרצאה

ד"ר אסנת רובין

מכללה ירושלים

על הדובר:

ראש תכנית לתואר שני בייעוץ חינוכי במכללה ירושלים, בעבר ראש בי״ס להתמחות מקצועית לסגל אקדמי במכון מופ״ת.
להרצאה

ד"ר יצחק טרכטינגוט

האוניברסיטה העברית

על הדובר:

ד"ר יצחק טרכטינגוט, מרצה ופוסט דוקטורנט במחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטה העברית, ראש חוג וראש מגמה במכללה האקדמית הרצוג, מרצה לפסיכולוגיה וחינוך במכללות נוספות. שימש בתפקידי ניהול בג'וינט, במשרד רוה"מ ובעיריית ירושלים, וכן ניהל מינהל קהילתי בירושלים. משמש כעמית מחקר בתוכנית החרדים במכון אהרן, אוניברסיטת רייכמן, וכעמית מחקר במכון טרומן, האונ' העברית.
להרצאה

ד"ר מריאנה דורצ'בה

המכללה האקדמית ע"ש סמי שמעון

על הדובר:

אני בעלת תואר שלישי במתמטיקה מאוניברסיטה טכנית בסופיה, בולגריה; עבדתי כמרצה למתמטיקה באוניברסיטאות בבולגריה, במכללה אקדמית למורים תלפיות, כאת מרצה למתמטיקה במכללת סמי שמעון ויועצת פדגוגית בחברת הלומדה; פרסמתי 8 ספרים ומונוגרפיות במתמטיקה ויותר מ- 55 מאמרים במגזינים בינלאומיים; משתתפת בכנסים בינלאומיים בנושאי קריפטוגרפיה ושימושי בינה מלאכותית בהוראת מתמטיקה.
להרצאה

ד"ר לימור ליבוביץ

משרד החינוך

על הדובר:

עובדת במו״פ משרד החינוך בתחומי החדשנות וטכנולוגיית בינה מלאכותית. בעלת תואר ראשון מבצלאל, תואר שני בתכנון לימודים מאוניברסיטת תל-אביב ודוקטורט בהדרכה מאוניברסיטת חיפה. מנחה השתלמויות מורים, בעלת האתר ״חינוך ליצירתיות״, מפתחת קורסים מקוונים ומרצה בתחומי היזמות, יצירתיות וטכנולוגיה. הוציאה לאור ב-2025 ספר ״דור ה-AI  חינוך ילדים בעולם של בינה מלאכותית״ הכולל את המחקר שמוצג בכנס זה ומיועד להורים ולמורים.
להרצאה

ד"ר יובב עשת

המכללה האקדמית צפת

על הדובר:

ד"ר יובב עשת הנו מעצב הלמידה הדיגיטלית של הסגל האקדמאי במכללה האקדמית צפת. בעל דוקטורט במנהל עסקים מאוניברסיטת חיפה ובוגר בהצטיינות של התמחות עיצוב למידה דיגיטלית, והתמחות מחקר והערכה במכון מופת. משמש כמרצה בחוג למדעי ההתנהגות במכללה האקדמית צפת. נושאי המחקר של ד"ר עשת הנם יושרה אקדמית ואתיקה בסביבות דיגיטליות.
להרצאה

ד"ר אילנה רם

הטכניון

על הדובר:

אילנה היא עמיתת מחקר בפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה בטכניון. תחום המחקר שלה הוא חינוך גבוה למדעים והנדסה, מחקר יישומי על תהליכי למידה והוראה ואנליטיקות למידה
להרצאה

ד"ר טל סופר

אוניברסיטת תל אביב

על הדובר:

ד"ר טל סופר היא חברת סגל בכירה בבתי הספר לרפואה ולחינוך באוניברסיטת תל אביב, מנהלת מרכז לחיזוי טכנולוגי חברתי ופדגוגיה דיגיטלית וראש תכנית המוסמך בבריאות דיגיטלית. עוסקת מעל 30 שנה במחקר וייעוץ בתחומי חיזוי טכנולוגי, בריאות דיגיטלית וחינוך, הובילה מעל 60 פרויקטים לאומיים ועבור האיחוד האירופי. פרסמה מעל 150 מאמרים.
להרצאה

ד"ר רונית שמלו

המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון

:About The Chair

A senior lecturer at Shamoon College of Engineering, specializes in computer science education. My research explores novices' challenges in object-oriented programming and promotes a new teaching method that integrates explicit orientation to errors in a way that enables students to strive to learn from those errors in computer science, databases, and other areas
להרצאה

ד"ר פיליפ סלובוצקי

הלומדה

על הדובר:

בעל תואר ד"ר בפיזיקה ממכון ויצמן, עבדתי כמהנדס פיזיקה בתעשייה אוירית ובאל-אופ תעשיות אלקטרו-אופטיות, כמרצה לפיזיקה ולמתמטיקה באוניברסיטה באריאל, כמרצה למתמטיקה במכללות למורים לווינסקי ותלפיות, כמורה לפיזיקה בבי"ס תכיון; משנת 1986 מייסד ומנכ"ל חברת הלומדה; מו"ל של תוכנות וספרי לימוד פיזיקה ומתמטיקה.
להרצאה

ד"ר מור דשן

המכללה האקדמית רמת גן; אוניברסיטת בר אילן

על הדובר:

ד"ר מור דשן מרצה במכללה האקדמית ברמת גן בתוכנית לתואר שני בטכנולוגיות למידה דיגיטליות, ובאוניברסיטת בר-אילן במחלקה למדעי המידע. בעבר שימשה כמשנה למנכ"ל רשת דרכא, ואחראית על הפדגוגיה. המחקר האקדמי שלה דשן מתמקד בהתנהגות ולמידה ברשתות חברתיות, טכנולוגיות למידה, אוריינות מידע, אוריינות בינה מלאכותית והשלכות הבינה המלאכותית על למידה.
להרצאה

ד"ר נח טרייטל

עזריאלי - מכללה אקדמית להנדסה ירושלים

על הדובר:

ראש תחום כימיה בעזריאלי - מכללה אקדמית להנדסה ירושלים. Ph.D. מהאוניברסיטה העברית בירושלים בתחום ארומטיזציה ואגרגציה של אניונים של פחמימנים פוליציקליים ארומטיים; כיום עוסק בתחום שיטות הוראה מתקדמות ושיטות לימוד עצמאיות של סטודנטים.
להרצאה

ד"ר חגית מישר- טל

מכון טכנולוגי חולון HIT

על הדובר:

ד"ר חגית מישר-טל היא מרצה בכירה בפקולטה לטכנולוגיות למידה במכון טכנולוגי חולון HIT. חגית מתמחה בחקר סביבות למידה מקוונות ותרבות דיגיטלית. חגית פרסמה מאמרים רבים בנושאים של הוראה ולמידה מרחוק, למידה שיתופית, למידה ניידת, משחוק בלמידה, ולמידה בסביבות AI.
להרצאה

ד"ר ורד אלישר

האקדמית עמק יזרעאל

על הדובר:

ד"ר ורד אלישר היא מרצה וחוקרת תקשורת. חברת סגל בכירה בחוג לתקשורת, המכללה האקדמית עמק יזרעאל. החל משנת 2023 מכהנת כראש החוג. תחומי ההתמחות והעניין שלה כוללים תקשורת פוליטית ועיתונאות, תקשורת ומשבר האקלים, והשפעות השימוש בטכנולוגיות תקשורת חדשות על היבטים חברתיים ופוליטיים, לרבות תהליכי למידה.
להרצאה

ד"ר רוזאן ח'יר פראג'

מכללת עמק יזרעאל

על הדובר:

ד"ר רוזאן ח'יר פראג' היא ראשת היחידה ללימודי אנגלית במכללה האקדמית עמק יזרעאל. במסגרת תפקידה היא אחראית על הוראת האנגלית למטרות אקדמיות ובינלאומיות. היא גם מלמדת קורסי תוכן באנגלית. לצד ההוראה, היא חוקרת את החשיבה האפיסטמית של מורים, את שילוב הבינה המלאכותית בהוראת האנגלית, ואת הוראת קורסי התוכן באנגלית.
להרצאה

ד"ר קלרה ריספלר

מכללת עמק יזרעאל

על הדובר:

ד"ר קלרה ריספלר היא מרצה בכירה בתואר השני בפיתוח וייעוץ ארגוני ובחוג לניהול שירותי אנוש במכללה האקדמית עמק יזרעאל. ד"ר ריספלר עוסקת במחקר על עולם העבודה המשתנה, עם דגש על ממשק טכנולוגיה ואנשים, כולל פדגוגיה דיגיטלית ומביאה למעלה מ-30 שנות ניסיון בניהול משאבי אנוש וייעוץ למנהלים.ות בחברות מובילות במשק.
להרצאה

ד"ר עדי וולף

הטכניון

על הדובר:

מרצה ומתרגלת בפקולטה למתמטיקה בטכניון, מעצבת למידה במרכז לקידום הלמידה וההוראה בטכניון.
להרצאה

ד"ר עדי כץ

SCE

על הדובר:

ראש המחלקה להנדסת תעשייה וניהול, SCE קמפוס אשדוד, ומרצה בכירה. ראש מרכז השמישות YOUsability לפיתוח ובחינת טכנולוגיות אינטראקטיביות. תחומי המומחיות שלה הנם אינטראקציית אדם-מחשב, תקשורת מתווכת מחשב ומידול סמנטי של בסיסי נתונים. עדי חוקרת היבטים קוגניטיביים ורגשיים של עיצוב ממשקי משתמש, שמישות, חווית משתמש ועיצוב מעצים משתמש. פרסמה מאמרים בכתבי עת כגון Organizational Science ו-Interacting with Computers . מאמרה ב-IwC שכותרתו What is Beautiful is Usable (נכתב בשיתוף עם טרקטינסקי ואיכר) צוטט מעל ל-2,140 פעמים.
להרצאה

ד"ר אלה ברונשטיין

אוניברסיטת תל אביב, פקולטה לרפואה

על הדובר:

אלה היא ראשת היחידה לקידום איכות ההוראה, מחקר והערכה בפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב. אלה עוסקת בתחומים הבאים: פסיכומטריקה, פיתוח מסגרות להערכה מעצבת ומסכמת, פיתוח סגל, קידום מיומנויות SRL ויישום טכנולוגיות, בין היתר AI, בתהליכים חינוכיים. אלה שותפה במחקרים ישומיים ברמה ארצית ובינלאומית.
להרצאה

ד"ר שלי רפ

מכון ויצמן למדע

על הדובר:

ד״ר שלי רפ היא חוקרת בקבוצת הכימיה במחלקה להוראת המדעים במכון ויצמן. במחקריה היא מפתחת דרכי הוראה חדשניות המשלבות כלים טכנולוגיים, מרשתות חברתיות ועד חדרי בריחה, בהוראת הכימיה. בנוסף, היא מובילה מחקר ופיתוח של תוכניות המבוססות על יעדי פיתוח בר-קיימא (SDGs) ופועלת לקידום ההתפתחות המקצועית של מורי הכימיה.
להרצאה

ד"ר עימאד עיד

הטכניון

על הדובר:

ד"ר עמַאד עיד סיים את הדוקטורט בכימיה בטכניון בהנחיית פרופ' אשרף בריק. זכה בפרסים על הצטיינות בהוראה ופרסם מאמרים בכתבי עת מובילים. כיום מרצה ומרכז קורסים באוניברסיטה הפתוחה, מרצה במכללה האקדמית אורנים ומומחה לשילוב בינה מלאכותית בהוראה ובלמידה במרכז לקידום ההוראה בטכניון.
להרצאה

ד"ר רות ספז

עזריאלי - מכללה אקדמית להנדסה ירושלים

על הדובר:

ד"ר רות ספז היא מרצה בכירה במחלקה להנדסת חומרים, בעזריאלי - מכללה אקדמית להנדסה ירושלים. בין השנים 2011-2024 כיהנה כראש היחידה לכימיה במכללה. עוסקת בקידום חדשנות בהוראה בכימיה בדגש על קורסי PBL ומעבדות הוראה. מובילה פיתוחים בהערכה מעצבת אינטראקטיבית וקידום למידה אישית ומותאמת סטודנט במעבדות הוראה.
להרצאה

אורית עזרא

אוניברסיטת תל אביב

על הדובר:

אורית עזרא היא דוקטורנטית בחוג לחינוך מתמטי, מדעי וטכנולוגי בבית הספר לחינוך באוניברסיטת תל אביב. חוקרת את נקודת המפגש בין טכנולוגיות כגון למידה ניידת ובינה מלאכותית ותהליכי למידה והוראה. מחקרה מתמקד בנושאים כגון מוטיבציה ללמידת שפה, למידה משולבת תוכן ושפה(CLIL) , הכשרת מורים, ולמידה בהכוונה עצמית (SRL).
להרצאה

דפנה אבידוב

אוניברסיטת תל אביב

על הדובר:

דפנה אבידוב בעלת תואר שני, מורה ומדריכה מחוזית למדע וטכנולוגיה במחוז דרום. חברת צוות במרכז המורים למדע וטכנולוגיה בחינוך היסודי ובמעבדה לטכנולוגיה ולמידה באוניברסיטת תל אביב.
להרצאה

ענת סורוקה זוטא

אוניברסיטת תל אביב

על הדובר:

חוקרת, מנהלת פרויקטים ומפתחת ביחידה לפדגוגיה דיגיטלית וחיזוי טכנולוגי וחברתי בבית הספר לחינוך, אוניברסיטת תל אביב. בעלת תואר שני בטכנולוגיה ולמידה ותואר שני במדיניות ציבורית מאוניברסיטת תל אביב. עוסקת בתהליכי טרנספורמציה דיגיטלית והכנסת חדשנות לארגונים בארץ ובעולם, ובלמידה והוראה בעולם טכנולוגי.
להרצאה

יעל ארז

טכניון מכון טכנולוגי לישראל; מכללת בראודה להנדסה

על הדובר:

יעל ארז היא מרצה בפקולטה למדעי המחשב בטכניון וחברת סגל במחלקה להנדסת חשמל במכללה להנדסה בראודה בכרמיאל. כיום היא דוקטורנטית במחלקה לחינוך למדע וטכנולוגיה בטכניון, בהנחייתה של פרופ' אורית חזן.
להרצאה

אורלי קליין לטוכה

אוניברסיטת תל אביב

על הדובר:

חוקרת ואנליסטית ב- Digital TAU – היחידה לפדגוגיה דיגיטלית וחיזוי טכנולוגי וחברתי בבית הספר לחינוך, אוניברסיטת תל אביב. בעלת תואר שני בחינוך - טכנולוגיה ולמידה ותואר שני במנהל עסקים, עם התמחות במערכות מידע (ותואר שני בגיאוגרפיה עם התמחות במערכות מידע גאוגרפיות) מאוניברסיטת ת"א. עוסקת בניתוח למידה, נתוני עתק בחינוך והתנהגויות לומדים.
להרצאה

למברג זויה

בית ספר אקדמי לאחים ואחיות ע"ש א. וולפסון

על הדובר:

אחות מוסמכת, בעלת תואר ראשון בסיעוד ותואר שני בניהול מערכות בריאות. בעלת ניסיון קליני וניהולי בבית חולים, מרצה במוסדות אקדמיים להשכלה גבוה. מזה כעשור משמשת כחברת סגל בבית הספר האקדמי לאחיות, תפקיד נוכחי ראש מערך טכנופדגוגי ומדור בחינות. מובילה תהליכי חדשנות וטכנולוגיה בהכשרת דור העתיד של האחים והאחיות.
להרצאה

שיר גרייף

אוניברסיטת בן גוריון

על הדובר:

סטודנטית בשנה השניה ללימודי תואר שני בהנדסת תעשייה וניהול עם התמחות במדעי הנתונים.
להרצאה

אסנת ברגר

הטכניון - המרכז לקידום הלמידה וההוראה

על הדובר:

מזה כ -3 שנים ראש מדור עיצוב למידה במרכז לקידום הלמידה וההוראה בטכניון. מאחורי גם 5 שנים כראש מדור טכנולוגיות למידה במכללה האקדמית להנדסה בראודה. לפני כן, עסקתי כ - 10 שנים בפיתוח הדרכה בתעשייה.
להרצאה

יניב גייר

עזריאלי - מכללה אקדמית להנדסה ירושלים

על הדובר:

אני טכנו פדגוג במרכז חמ"ה - מרכז לחדשנות ומצוינות בהוראה במכללת עזריאלי. אחראי על פיתוח יוזמות. רקע של 16 שנים במשרד החינוך במגוון תפקידים מהוראה עד הדרכה מחוזית .עוסק בפיתוח פדגוגי של תכנים וקורסים. בעל תואר שני מסמינר הקיבוצים בטכנולוגיה לחינוך. מזה כ 3 שנים עובד במכללת עזריאלי.
להרצאה

ניצוץ סרנגה

שנקר - הנדסה. עיצוב. אמנות

על הדובר:

מעצבת תעשייתית, מרצה ויזמית. מתמחה במחקר חומרי וצורני, תוך שילוב בין קראפט, טכנולוגיה והשראה מהטבע. מייסדת שותפה של סטודיו Scintilla, העוסק בתהליכי עיצוב אקספרימנטלי, מחקר חומרי והדפסה תלת מימדית. בוגרת בצלאל ומרצה במחלקה לעיצוב מבנה וסביבה בשנקר. עבודותיה הוצגו בתערוכות בארץ ובעולם ובשיתוף האקדמיה ומוסדות אמנות ועיצוב, ומשקפות חיבור בין עיצוב קונספטואלי למחקר חומרי וטכנולוגי.
להרצאה

שירלי עידן

שנקר - הנדסה. עיצוב. אומנות.

על הדובר:

שירלי עידן היא נציגת הפקולטה להנדסה במרכז למצויינות בהוראה במכללת שנקר, ומלמדת קורסי פיזיקה בפקולטה להנדסה במכללת שנקר. היא בעלת תעודת הוראה, תואר ראשון (B.Sc.) בהנדסת מזון וטכנולוגיה מהטכניון, ותואר שני (M.Ed.) בהוראת מדעים מאוניברסיטת תל אביב. תחום התמחותה הוא הטמעה של שיטות פדגוגיות להוראת קורסי פיזיקה.
להרצאה

אפרת ליברמן

המכללה האקדמית ספיר

על הדובר:

ראשת המרכז לקידום ההוראה והלמידה, המכללה האקדמית ספיר. מרצה לפילוסופיה, לתקשורת בין אישית, פרזנטציה ואמפתיה. מרצה בתחומי הפדגוגיה ותפיסות פדגוגיות במספר מוסדות ובמכינות קדם צבאיות.
להרצאה

אורן שיינמן

שנקר - הנדסה, עיצוב, אומנות

על הדובר:

מעצב תעשייתי, מרצה ויזם. מתמחה בעיצוב חישובי, תהליכי חדשנות והיתוך תהליכים מסורתיים עם טכנולוגיות קצה. מייסד שותף של סטודיו Scintilla, העוסק במחקר עיצובי ניסיוני, מחקר חומרי והדפסה תלת מימדית. בוגר בצלאל ומרצה במחלקה לעיצוב תעשייתי בשנקר. עבודותיו הוצגו בתערוכות בארץ ובעולם ובשיתוף גופים מהתעשייה והאקדמיה, ומשקפות חיבור בין חדשנות עיצובית למחקר חומרי וטכנולוגי.
להרצאה

אורלי אביטל

הטכניון

על הדובר:

רמ"ד טכנולוגיות במרכז לקידום הלמידה וההוראה בטכניון.
להרצאה

גיא כהן

אוניברסיטת תל אביב

על הדובר:

דוקטורנט בבית הספר לחינוך באוניברסיטת תל אביב. חוקר במרכז לחינוך מדעי וטכנולוגי ובמעבדה לחקר שילוב טכנולוגיה בלמידה. שותף במספר פרויקטי מו"פ בינלאומיים ולאומיים המתמקדים בטכנולוגיות למידה, בינה מלאכותית, למידה בהכוונה עצמית ויכולות פדגוגיות דיגיטליות.
להרצאה

...

שנקר - הנדסה, עיצוב, אומנות

על הדובר:

מעצב תעשייתי, מרצה ויזם. מתמחה בעיצוב חישובי, תהליכי חדשנות והיתוך תהליכים מסורתיים עם טכנולוגיות קצה. מייסד שותף של סטודיו Scintilla, העוסק במחקר עיצובי ניסיוני, מחקר חומרי והדפסה תלת מימדית. בוגר בצלאל ומרצה במחלקה לעיצוב תעשייתי בשנקר. עבודותיו הוצגו בתערוכות בארץ ובעולם ובשיתוף גופים מהתעשייה והאקדמיה, ומשקפות חיבור בין חדשנות עיצובית למחקר חומרי וטכנולוגי.
להרצאה

...

הטכניון

על הדובר:

רמ"ד טכנולוגיות במרכז לקידום הלמידה וההוראה בטכניון.
להרצאה

אבינועם עמית-יוסף

HIT

על הדובר:

בעל תארים ראשון ושני בטכנולוגיות למידה, מרצה כעשור בתחומים שונים, ובשנים האחרונות ממוקד בשיפור תהליכי עבודה, הוראה ולמידה באמצעות בינה מלאכותית.
להרצאה
גלילה לראש העמוד

Strengthening Empathy Skills of Medical Students Through Innovative Virtual Reality Intervention

Yuri Perlitz
Tzafon Medical Center 
Azrieli Faculty of Medicine, Safed
 Bar-Ilan University Ramat Gan


Nomy Dickman
Azrieli Faculty of Medicine, Safed

 Bar-Ilan University Ramat Gan

   
 Ella Cohn-Schwartz
  ,Faculty of Health Sciences
                                   Ben-Gurion University of the Negev, Beer-Sheva              


Doron Cohn-Schwartz

Sourasky Medical Center
 Faculty of Medicine, Tel Aviv University, Tel Aviv

There are comprehensive education courses in empathy for medical students, based on the understanding that when they enter the clinical studies – the discussion of empathy is minimal and studies show that empathy actually
diminishes over time [4] [5].
Indexing virtual reality (VR) and medical education in PubMed Central
detected over 26,000 articles, but very few when VR was indexed with
empathy.
The study's hypothesis was that VR based intervention may be efficiently
used as a pedagogic tool to enhance and strengthen the empathic skills of
medical students.

Empathy is defined as understanding, being aware of, being sensitive to, while experiencing the feelings, thoughts and situation of another person [1]. Empathy is crucial for the medical practice [2], and is a part of the "Competency-Based Medical Education (CBME) paradigm established by the National Council for University education [3]. Empathy is a life-long journey. 

הכשרת חברי סגל להוראה בעידן הדיגיטלי בראי המחקר והלכה למעשה - חלק ראשון

יו"ר המושב: ניצה דוידוביץ, יו"ר הפורום לקידום ההוראה והלמידה בישראל, ראש תחום הערכת איכות וקידום ההוראה באוני' אריאל

• רבקה ודמני, ראש צוות קידום ההוראה והלמידה במל"ג, מרצה לטכנולוגיות למידה באוני' אריאל – תרומתם של מרכזי ההוראה לקידום הטמעת למידה דיגיטלית במוסדות האקדמיים

• אולגה צ'ונטונוב, ראשת המרכז לקידום הלמידה וההוראה, טכניון – הכשרת סגל חדש כמנוע למצוינות מתמשכת בהוראה באוניברסיטת מחקר

• יפעת לינדר, ראש היחידה למצוינות וחדשנות בהוראה, המכללה האקדמית תל חי – תהליך הלמידה הארגוני והשפעתו על הטמעת התוכנית ללמידה דיגיטלית – מקרה בוחן.

• איתי פולק, היחידה לקידום איכות ההוראה והלמידה, אונ' בן-גוריון, – "הוראה מיטבית – יש דבר כזה?…" פיתוח ידע מקצועי באמצעות ניתוח וידאו של אפיזודות הוראה

• יעל יוסל איזנבך- תפיסת דמות המרצה באקדמיה: בין אוריינטציה מחקרית לאוריינטציה פדגוגית וההשלכות על אופן הלמידה הדיגיטלית של סטודנטים לתואר ראשון

• דורית תבור, גלי נווה, רונית שמלו, נטע אברהם גרין, המרכז לקידום ההוראה, המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון – ממאקרו למיקרו – יצירת תשתית קורסים דיגיטליים והטמעתם במכללה להנדסה

הערכת ביצועי חשיבה מערכתית ומידול מושגי של סטודנטים להנדסה בסביבת למידה מקוונת


רועי פרץ
הפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה, הטכניון

נטלי לוי-סוסקין
המחלקה להנדסת תוכנה, המכללה האקדמית להנדסה בראודה

דב דורי
למדעי הנתונים וההחלטות, הטכניון

יהודית דורי
הפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה, הטכניון, ומוסד שמואל נאמן למחקר מדיניות

חשיבה מערכתית הינה מיומנות חשובה לצורך קבלת החלטות ופתרון בעיות במאה ה- 21 . ניתן ללמד סטודנטים לתואר ראשון בהנדסה ליישם חשיבה מערכתית ברמה גבוהה יותר, וניתוח תהליכי מידול המערכות המקוונים שלהם יכול לסייע בכך. 

מחקר זה נועד להעריך את יכולתם של סטודנטים להנדסה לעסוק בחשיבה מערכתית ובמידול מושגי של מערכות, ואת יכולתם להתמודד עם סוגים שונים של שאלות—חזותיות, מילוליות, ומשולבות, ולזהות הבדלים תלויי ידע קודם. 

משתתפי המחקר היו 157 סטודנטים לתואר ראשון בהנדסת תוכנה ומערכות מידע אשר לקחו חלק בקורס חובה, במהלכו נאספו נתונים ונותחו כמותית.

מממצאי המחקר עלה, בין השאר, כי סטודנטים בעלי ידע קודם שונה נבדלו זה מזה בציון החשיבה המערכתית שלהם ובציוני סוגי השאלות השונים. בנוסף, נמצאו הבדלים בציון החשיבה המערכתית ובשיפור היחסי של הציון לאורך תהליך הלמידה. 

במחקר הוכח כי למידה מבוססת מודלים משפרת חשיבה מערכתית בהסתמך על הידע הקודם של התלמידים, ונמצאו קשרים בין סוגי שאלות טקסטואליות, חזותיות ומעורבות לבין הישגי התלמידים.

ממבחנים למשחקים- גורמים מניעים ומונעים לאימוץ הערכה חלופית במוסדות להשכלה גבוהה

ג'ני פרסי

ליאת ספיר

מיטל אמזלג

חגית מישר-טל

המכון הטכנולוגי חולון

מחקר זה מלווה את הסדנה "ממבחנים למשחקים", שהציגה למרצים במוסדות להשכלה גבוהה שיטת הערכה חלופית, במסגרתה סטודנטים יוצרים משחקים דיגיטליים באמצעות מחוללי משחקים כאמצעי לייצוג הידע שרכשו בקורס. המחקר בוצע בשיטה איכותנית בהשתתפות עשרה מרצים ממוסדות אקדמיים שונים שהשתתפו בסדנות ונבחנו עמדותיהם כלפי יצירת משחקים ככלי הערכה, תוך בחינת הגורמים המניעים והמונעים את אימוץ שיטת הערכה זו. הממצאים מצביעים כי הגורמים המניעים הם פדגוגיים בעיקרם וכוללים עמדות חיוביות כלפי מחוללי משחקים ככלי הערכה והכרה בתרומתם לקידום מיומנויות קוגניטיביות והיבטים רגשיים חיוביים.

הגורמים המונעים נובעים בעיקר מהתנגדות לשינוי, השקעת זמן הנדרשת מהמרצה, חששות לגבי התאמה של משחקים לאקדמיה וכן קושי בהערכת המרצים את עבודות הסטודנטים בשיטה זו. גורמים מונעים נוספים שנמצאו היו חוסר התמיכה המוסדית והשפעות עמיתים. ממצאים אלו מצביעים על מורכבות עמדותיהם של המרצים כלפי השימוש במשחקים דיגיטליים ככלי הערכה. נראה כי על מנת להניע שינויים טכנו-פדגוגיים משמעותיים כמו השינוי המוצג במחקר זה, נדרש מאמץ מערכתי מקיף של מוסדות ההשכלה הגבוהה. 

עידוד תחושת העצמה וחוסן בקרב מורים בתקופת מלחמה באמצעות פלטפורמה דיגיטלית של משחק אונליין

אורית אבידב-אונגר

המכללה האקדמית אחווה


אורנה הייזמן

המכללה האקדמית אחווה

חוסן של מורים הוא בעל חשיבות מכרעת לשימור מורים בתחום הוראה ובמיוחד בעתות מלחמה בהם המורים נאלצים ללמד באופן מקוון. לפיכך בעתות חרום נדרשות תכניות העושות שימוש במשאבים דיגיטליים לטיפוח החוסן, המוטיבציה, המסוגלות והשייכות. אחת הגישות להוראה ולמידה מרחוק התורמת רבות להיבטים אלה היא השימוש במשחק בהוראה. לפיכך, מטרת המחקר הייתה לבחון את תפיסת התרומה של השתתפות במשחק מקוון שנועד לטיפוח חוסן והעצמה בקרב מורים. שאלת המחקר היא: מה התרומה של השתתפות במשחק מקוון מעודד חוסן והעצמה לפי תפיסת המורים, ובהשוואה לקבוצת ביקורת שהשתתפה בסימולציה?

במחקר השתתפו 161 מורים בשתי קבוצות, קבוצת ניסוי של מורים שהשתתפו במשחק מקוון שפותח לצורך מחקר זה, וקבוצת ביקורת שהשתתפו בסימולציה מקוונת. לא נמצא הבדל מובהק בין הקבוצות באופן בו תופסים המורים את ההשתתפות בפעילויות המקוונות השונות )משחק/ סימולציה(. יש מחקרים רבים שנערכו על התרומה של סימולציות לפיתוח מקצועי של מורים. נוכל להסיק מכך שההשתתפות במשחק המקוון תורמת למורים בהיבטי חוסן והעצמה, מסוגלות, מוטיבציה ושייכות.