meitalconf.iucc.ac.il
הירשמו כעת!
  • אודות
    • ועדת תכנית הכנס 2023
  • קול קורא
    • קול קורא להגשת הצעות לכנס מיט”ל העשרים ואחת 2023
    • קול קורא – הנחיות להגשה 2023
  • תוכנית כנס מיט”ל
  • מידע כללי
  • כנסים קודמים
    • כנס 2022
      • ועדת תכנית הכנס 2022
      • נותני החסות לכנס מיט”ל 2022
      • קול קורא להגשת הצעות לכנס מיט”ל העשרים 2022
      • קול קורא – הנחיות להגשה 2022
      • International TRACK
      • תכנית הכנס וסדנאות
        • תוכנית הכנס
        • כנס מיט״ל- יום סדנאות
    • כנס 2021
      • עמוד ראשי 2021
      • אודות
        • ועדת התכנית 2021
      • תוכנית הכנס 2021
        • תוכנית מלאה
        • הרצאת מפתח – Curtis J. Bonk
        • הרצאת מליאה – שרה גורי-רוזנבליט
        • סדנאות 2021
        • International track — Wednesday June 30, 2021
      • קול קורא
        • קול קורא להגשת הצעות
        • קול קורא – הנחיות להגשה
      • מידע כללי 2021
    • כנס 2020
      • ועדת התכנית – 2020
      • נותני החסות לכנס מיט”ל 2020
      • קול קורא להגשת הצעות 2020
      • תוכנית כנס מיט”ל – 1/7/2020: הרצאות, פאנלים ומפגשים
      • הרצאת מפתח – 2020 Donald Clark
      • סדנאות – 2020
      • התנסות בעולם וירטואלי
        • הנחיות למציגים בכנס מיט”ל 2020
    • כנס 2019
      • 2019 – ראשי
      • 2019 – ועדת התכנית
      • 2019 – נותני החסות לכנס
      • 2019 – קול קורא
      • 2019 – תכנית הכנס
        • דיונים במושבים
          • הרצאת מפתח: פוניה מישרה
          • מושב א’1: קורסים מקוונים
          • מושב א’2: דגמי הוראה ייחודיים
          • מושב א’3: ניתוח למידה
          • מושב ב’1: קידום ההוראה והלמידה במרכזי ההוראה בישראל
          • מושב ב’2: Moocs
          • מושב ב’3: הוראה חוץ-אקדמית
          • מושב ב’4: מושב הפוסטרים
          • מושב ג’1: כיתה דיגיטלית
          • מושב ג’2: עיצוב הוראה
          • מושב ג’3: מישחוק וסימולציה
          • פנל סיום
        • כלים מתוקשבים בזמן המושבים
          • כרטא
          • ערוץ הטוויטר של הכנס
          • סקרים ומשחקים
            • כיצד נראת הוראה דיגיטלית במוסד שלכם – חלק א
            • כיצד נראת הוראה דיגיטלית במוסד שלכם – חלק ב
      • 2019 – סרטונים מכנס מיט”ל 2019
      • 2019 – תמונות – כנס מיט”ל השבעה-עשר 2019
      • 2019 – מרצה אורח
    • כנס 2018
      • 2018 – ראשי
      • 2018 – ועדת התכנית
      • 2018 – נותני החסות לכנס
      • 2018 – קול קורא
      • 2018 – תכנית הכנס
      • 2018 – מושב פוסטרים
      • 2018 – מידע כללי
      • 2018 – about
  • צרו קשר
  • ABOUT
    • International TRACK 2023
  • אודות
    • ועדת תכנית הכנס 2023
  • קול קורא
    • קול קורא להגשת הצעות לכנס מיט”ל העשרים ואחת 2023
    • קול קורא – הנחיות להגשה 2023
  • תוכנית כנס מיט”ל
  • מידע כללי
  • כנסים קודמים
    • כנס 2022
      • ועדת תכנית הכנס 2022
      • נותני החסות לכנס מיט”ל 2022
      • קול קורא להגשת הצעות לכנס מיט”ל העשרים 2022
      • קול קורא – הנחיות להגשה 2022
      • International TRACK
      • תכנית הכנס וסדנאות
        • תוכנית הכנס
        • כנס מיט״ל- יום סדנאות
    • כנס 2021
      • עמוד ראשי 2021
      • אודות
        • ועדת התכנית 2021
      • תוכנית הכנס 2021
        • תוכנית מלאה
        • הרצאת מפתח – Curtis J. Bonk
        • הרצאת מליאה – שרה גורי-רוזנבליט
        • סדנאות 2021
        • International track — Wednesday June 30, 2021
      • קול קורא
        • קול קורא להגשת הצעות
        • קול קורא – הנחיות להגשה
      • מידע כללי 2021
    • כנס 2020
      • ועדת התכנית – 2020
      • נותני החסות לכנס מיט”ל 2020
      • קול קורא להגשת הצעות 2020
      • תוכנית כנס מיט”ל – 1/7/2020: הרצאות, פאנלים ומפגשים
      • הרצאת מפתח – 2020 Donald Clark
      • סדנאות – 2020
      • התנסות בעולם וירטואלי
        • הנחיות למציגים בכנס מיט”ל 2020
    • כנס 2019
      • 2019 – ראשי
      • 2019 – ועדת התכנית
      • 2019 – נותני החסות לכנס
      • 2019 – קול קורא
      • 2019 – תכנית הכנס
        • דיונים במושבים
          • הרצאת מפתח: פוניה מישרה
          • מושב א’1: קורסים מקוונים
          • מושב א’2: דגמי הוראה ייחודיים
          • מושב א’3: ניתוח למידה
          • מושב ב’1: קידום ההוראה והלמידה במרכזי ההוראה בישראל
          • מושב ב’2: Moocs
          • מושב ב’3: הוראה חוץ-אקדמית
          • מושב ב’4: מושב הפוסטרים
          • מושב ג’1: כיתה דיגיטלית
          • מושב ג’2: עיצוב הוראה
          • מושב ג’3: מישחוק וסימולציה
          • פנל סיום
        • כלים מתוקשבים בזמן המושבים
          • כרטא
          • ערוץ הטוויטר של הכנס
          • סקרים ומשחקים
            • כיצד נראת הוראה דיגיטלית במוסד שלכם – חלק א
            • כיצד נראת הוראה דיגיטלית במוסד שלכם – חלק ב
      • 2019 – סרטונים מכנס מיט”ל 2019
      • 2019 – תמונות – כנס מיט”ל השבעה-עשר 2019
      • 2019 – מרצה אורח
    • כנס 2018
      • 2018 – ראשי
      • 2018 – ועדת התכנית
      • 2018 – נותני החסות לכנס
      • 2018 – קול קורא
      • 2018 – תכנית הכנס
      • 2018 – מושב פוסטרים
      • 2018 – מידע כללי
      • 2018 – about
  • צרו קשר
  • ABOUT
    • International TRACK 2023
2021 - תכנית הכנס / Home /

הרצאת מפתח – Curtis J. Bonk

Blend but Don’t Break:

Introducing the TEC-VARIETY and R2D2 Models for Online Motivation and Engagement

Curtis J. Bonk, Indiana University

 In the age of the pandemic, everyone is talking about the need to motivate and engage their online and blended students. In dealing with COVID-19, online instructors throughout the world are seeking to integrate technology in more effective and creative ways, while remaining cognizant of the disparity in student Internet access, basic digital learning competencies, and time, space, and hardware availability. In spite of these challenges, some have found ways to push the edge of the online teaching and learning envelope in new and innovative ways, whereas others have striven to find low risk, low cost, low time activities; in effect, they blend but don’t break. In response, Professor Curt Bonk will detail two of his designs for how to engage and empower learners and move them from bland online content and unimaginative activities to offering flexibility, choice, and creativity. In part, Bonk believes that learners want more variety, or more specifically, they want ‘TEC-VARIETY’. Fortunately, his “Adding Some TEC-VARIETY: 100+ Activities for Motivating and Retaining Learners Online” book is free to download in both English and Chinese at: http://tec-variety.com/. Hence, you can creatively blend without breaking the bank!

In addition, he will discuss his model called Read, Reflect, Display, and Do (R2D2) from his book, “Empowering Online Learning: 100 Activities for Reading, Reflecting, Displaying, and Doing.” This model for online and blended learning can address different student learning strategies or preferences. It also is purposefully designed to help one focus on addressing learner diversity and inclusion. When combined, R2D2 and TEC-VARIETY can enhance, elevate, and even transform the quality of technology-enhanced FTF classrooms as well as fully online and blended courses to meet diverse learner needs around the planet; which is especially valuable during the pandemic.

Dr. Curt Bonk is Professor of Instructional Systems Technology at Indiana University where he teaches psychology and technology courses. From 2012 to 2018, Bonk has been annually named by Education Next and listed in Education Week among the top contributors to the public debate about education from more than 20,000 university-based academics. In 2020, Curt was awarded the IU President’s Award for Excellence in Teaching and Learning Technology. 

 

About the speaker:

Bonk has given more 1,700 talks and published a dozen books, including his groundbreaking 2020 volume with Routledge, MOOCs and Open Education in the Global South as well as The World Is Open, Empowering Online Learning, The Handbook of Blended Learning, Electronic Collaborators, Adding Some TEC-VARIETY (free as an eBook http://tec-variety.com/). His research focuses on emerging learning technologies, online and blended learning, MOOCs and open education, and the global impacts from collaborative technology.

He can be contacted at cjbonk@indiana.edu and his homepage is http://curtbonk.com/.

מיט"ל - טכנולוגיות למידה
This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish.
אתר זה משתמש בקוקיות לשיפור חווית הגלישה של המשתמש. אנו מניחים שיש לכם עניין והסכמה באפשרות זו, אך ניתן גם שלא להסכים במידה באינכם מעוניינים.
ACCEPT | אישור מידע נוסף | Read more
מדיניות פרטיות Privacy policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT