קול קורא להגשת הצעות לכנס מיט"ל ה-23

כנס מיט"ל העשרים ושלושה בנושא הוראה ולמידה משלבת טכנולוגיה בהשכלה הגבוהה, ייערך השנה ביום רביעי, 16 ביולי, כ' בתמוז תשפ"ה, במרכז יצחק רבין, חיים לבנון 8, תל אביב-יפו.

הכנס השנה שם דגש על נושא ״השכלה גבוהה בעידן הבינה המלאכותית היוצרת (GenAI)״ ומציע לקהילת המחקר, הפיתוח והעוסקים בטכנולוגיות בהשכלה הגבוהה, במה מרכזית לשיתוף והתעדכנות בפיתוחים האחרונים בתחום.

אנו מזמינים חברי/ות סגל אקדמי, סטודנטים/יות לתארים מתקדמים וכל המתעניינים בלמידה, הוראה והערכה מבוססות טכנולוגיה במוסדות להשכלה גבוהה, בגופי מחקר ופיתוח ובמערכות חינוך, להשתתף בכנס מיט"ל ולהגיש הצעות למאמרים, פוסטרים, סדנאות, פאנלים והדגמות.

אנו מזמינים להגיש הצעות הבוחנות את התמורות הקיימות, הצפויות והרצויות בהשכלה הגבוהה, אל מול עידן הבינה המלאכותית היוצרת (GenAI), התופסת מקום משמעותי במימדים רבים של חיינו. דגש על הצעות הבוחנות את השינויים הנדרשים באקדמיה: בהרגלי הוראה/למידה של מרצים וסטודנטים, במנגנוני הוראה, למידה והערכה וביחס לתמורות בשוק העבודה. אנו מחפשים נקודות מבט מערכתיות, מחקריות ומעשיות.
כבכל שנה הכנס פתוח להצעות בנושאים מגוונים נוספים הנוגעים לשילוב טכנולוגיות מתקדמות בתהליכי הוראה, למידה, הערכה ומחקר אקדמי.

מטרות הכנס

  • הצגת מגמות במחקר אודות התאמת ההשכלה הגבוהה לעידן הבינה המלאכותית היוצרת, ובכלל זה פיתוח ושילוב כלים, שינוי דרכי הוראה, למידה והערכה, והכנת הסטודנטים לעולם התעסוקה והמחקר המשתנים.

  • יצירת במה לשיתוף תוכניות ויישומים טכנולוגיים המשלבים בינה מלאכותית יוצרת בתהליכי הוראה, הערכה, פיתוח למידה ומחקר במערכת ההשכלה הגבוהה, כולל דילמות וקשיים הכרוכים בכניסתה של הבינה המלאכותית היוצרת לעולם ההשכלה הגבוהה.

  • יצירת הזדמנויות לשיח אקדמי ומקצועי וגיבוש חזון משותף לעתיד ההוראה והלמידה בהשכלה הגבוהה בעידן הבינה המלאכותית היוצרת.

נושאי הכנס

פדגוגיה וטכנולוגיות למידה בעידן הבינה המלאכותית היוצרת (GenAI)

  • מודלים, תיאוריות ועקרונות לניהול אקדמי, מחקר ופדגוגיה בעידן הבינה המלאכותית היוצרת.
  • למידה מותאמת אישית ולמידה בניהול עצמי.
  • הערכת הלומדים, הערכת מרצים והערכת תהליכי הל״ה.
  • עיצוב למידה, כולל פרקטיקות, עקרונות עיצוב, תבניות עיצוב ודגמי הוראה.
  • היבטים חברתיים ורגשיים.

סביבות למידה טכנולוגיות חדשניות

  • פתרונות חדשניים לצרכים מערכתיים.
  • שילוב רכיבים חדשניים במערכות קיימות.
  • מערכות ניהול למידה (LMS) מתקדמות המאפשרות פרסונליזציה.
  • כלי הערכה אוטומטיים וטכנולוגיות לניטור והערכת למידה בזמן אמת.
  • חדשנות טכנו-פדגוגית, כגון שילוב טכנולוגיות חוויתיות (immersive technologies), מציאות מדומה ורבודה, סימולציות, משחקי תפקידים ומשחוק, ניתוח נתונים (אנליטיקות בלמידה).
  • בוטים ורובוטים אנושיים.

דמות הלומד ודמות הבוגר

  • אוריינות דיגיטלית וכשירויות בעידן הבינה המלאכותית היוצרת.
  • הרגלי לומדים ופרקטיקות למידה.
  • התאמה לעולם המחקר ולעולם התעסוקה של המחר.

מדיניות חינוכית וארגונית

  • רפורמות חינוכיות ואסטרטגיות חדשות.
  • פרטיות, אתיקה ואבטחת מידע בעידן הדיגיטלי.
  • הוגנות, שוויון והיבטים כלכליים בהשכלה הגבוהה.
  • הכשרה, פיתוח מקצועי והסמכה של חברי סגל.
  • הכשרה, פיתוח מקצועי והסמכה של הסטודנטים.

הגשת ההצעות

ועדת התכנית מזמינה הצעות מהסוגים הבאים להצגה במסגרת כנס מיט”ל העשרים ושלושה:

א. הרצאה במסלול מחקרי: תוצאות מחקריות, סקירות, מקרי בוחן, פאנל, הצגת מקרה מוצלח או למידה מכישלונות.
ב. הרצאה במסלול יישומי: פרקטיקות ומקרי בוחן, יוזמות לשילוב כלים וטכנולוגיות בהוראה האקדמית בעלי ערך מעשי לקהילת העוסקים בהוראה ולמידה בהשכלה הגבוהה. להצעות במסלול זה, יש לצרף (במידת האפשר) קישורים ליישומים שפותחו או נעשה בהם שימוש, למשל קישור לבוט שנוצר במסגרת המחקר.
ג. פוסטר: הצעה קצרה, כמסמך pdf אשר תוצג במהלך הכנס באמצעות פוסטר מודפס / דיגיטלי או באמצעות בוט.
ד. קבוצת עניין (SIG): מושב מיוחד (שולחן עגול) שיאפשר התכנסות לדיון פתוח בקבוצות של 10-20 משתתפים בעלי עניין מיוחד בנושא מוגדר.
ה. סדנה: ביום השני של הכנס יערכו מספר סדנאות מעשיות. כל סדנה תימשך כשעתיים. סדנאות יכולות להתמקד בגישה פדגוגית או בטכנולוגיה ספציפית, אך לא בשיווק של מוצר מסחרי.

קניין רוחני

הצעות שיתקבלו יתפרסמו תחת רישיון creative commons BY-NC. זכויות הקניין הרוחני יישארו בידי המחברים.

הערכת ההצעות

ההצעות יעברו שיפוט עמיתים
כנס מיט״ל כולל מסלול אקדמי ומסלול מעשי:

הגשות למסלול המחקרי ייבחנו לפי הקריטריונים הבאים:

  • רלוונטיות לתחום ולנושא הכנס
  • איכותה האקדמית של ההצעה
  • בהירות ההצעה
  • מקוריות וחדשנות

הגשות למסלול היישומי ייבחנו לפי הקריטריונים הבאים:

  • רלוונטיות לתחום ולנושא הכנס
  • ערך מעשי לקהילת העוסקים בהוראה ולמידה בהשכלה הגבוהה
  • בהירות ההצעה
  • חדשנות ויישומיות

לוח זמנים

12.1.2025 – פרסום קול קורא
7.3.2025 – המועד האחרון להגשת הצעות
3.4.2025 – הודעה למגישים על תוצאות שיפוט ההצעות
27.4.2025 – הגשת הצעות מתוקנות
1.5.2025 – פתיחת רישום לכנס
8.5.2025 – פרסום תכנית הכנס
16.7.2025 – כנס מיט"ל העשרים ושלושה

גלילה לראש העמוד