רב תכליתי
אולם מליאה
אולם מליאה
המרכז האקדמי לוינסקי וינגייט
כיתה גדולה
כיתה 8
כיתה גדולה
אוניברסיטת תל אביב
כיתה 8
אולם מליאה
רב תכליתי
כיתה גדולה
כיתה גדולה
כיתה גדולה
יקבע בקרוב
כיתה גדולה
רב תכליתי
כיתה 1
רב תכליתי
כיתה גדולה
קמפוס IL
כיתה גדולה
רב תכליתי
אולם מליאה
?
שיטת הכתה ההפוכה מאפשרת הוראה אקטיבית וחווייתית ומגבירה את שביעות הרצון והביצועים של הסטודנטים. עם זאת, השימוש בשיטה בצורתה הטהורה מעלה מספר קשיים. בהרצאה זו יוצג מודל להוראת סטטיסטיקה בשיטה של כתה חצי הפוכה. המודל משתמש בכלים טכנולוגיים כדי לקדם למידה פעילה לפני השיעור, במהלכו ולאחריו.
כיתה 8
אולם מליאה
מיומנות פיתוח הוראה דיגיטלית, א- סינכרונית, על בסיס הרצאות קיימות, איננה מיומנות טריוויאלית ולא כל הרצאת כתה מוצלחת תצלח בגרסתה המוקלטת. לפיתוח יחידה אסינכרונית או לומדה נדרשת מצד אחד, מיומנות וידע טכני ופדגוגי, מצד שני, ניתן להגיע לתוצאות טובות גם באמצעים ביתיים, פשוטים כמו תוכנת PPT והאיכות הפדגוגית של הקורס לא מחייבת, ברב המקרים, הפקה יקרה. אציג קורס אסינכרוני חדש, פתוח לכל, שמטרתו להקנות למרצים מיומנות זו.
בקורס זה הלומדים יקבלו הדרכה בשלבי הפיתוח הביתי שכוללים: בחירת התכנים המתאימים, כתיבת תסריט, הכנת מצגת מלווה לסרטון (storyboard ), הקלטה, יצוא ויישום באתר הקורס, תוך שילוב משימות. הקורס מקנה ידע טכנופדגוגי מעשי תוך התבססות על יסודות תיאורטיים וממצאי מחקר בתחומי הלמידה, בדגש על למידה אקדמית אפקטיבית בכלל ולמידה עצמאית באמצעים א-סינכרוניים בפרט. הקורס שפותח בסיוע המל"ג יהיה זמין לכל בקמפוס IL, החל מחודש מאי 2024.
בכנס מיטל יוצג הרציונל, תוצג הדגמה מחומרי הקורס ויוצגו הדרכים השונות בהם יוכלו מוסדות שונים להשתמש בקורס.
כיתה 1
כיתה 1
כיתה 8
מכללת הדסה
?
התחלה של לימודים באקדמיה, אינה פשוטה. הסביבה האקדמית מחייבת את הסטודנטים להתאקלמות והסתגלות לשיטת למידה שונה לחלוטין מזו שהורגלו אליה בתיכון. הסביבה האקדמית מאופיינת בלימוד עצמי, קריאה אינטנסיבית (לעתים בשפה האנגלית), כתיבת עבודות, ניהול זמנים וסדרי עדיפות באופן עצמאי, היכרות עם מערכות מידע חדשות ועוד.
לסמסטר הראשון של שנה א, תרומה משמעותית להצלחת/כשלון הסטודנטים בלימודים האקדמיים. התאקלמות מהירה בסמסטר הראשון, תספק עוגן להמשך הלימודים האקדמיים ובמידה שהסטודנטים חווים משבר ולא מצליחים להסתגל למערכת האקדמית, הסיכוי לנשירה במהלך השנה הראשונה עולה.
נשירה במהלך השנה הראשונה, עלולה לפגוע בביטחון העצמי של הסטודנטים וביכולת ההשתלבות שלהם בחברה הישראלית בהצלחה. נשירה בשנה ראשונה גם פוגעת כלכלית ובאופן משמעותי בהכנסות המוסד האקדמי וביכולת לגייס סטודנטים. מערכת המומחה לזיהוי ואיתור מוקדם של הסטודנטים שלא מצליחים להתאקלם באקדמיה, מאפשרת מתן סיוע תומך ובזמן באמצעות מערכות המוסד האקדמי: חונכות, תגבור, קבוצות למידה, כלי למידה ועוד ויכולה להקטין במידה משמעותית את הנשירה.
?
. It also notably boosted pass rates in advanced cognitive areas like 'Evaluate' and 'Create,' while enhancing student engagement and creating a dynamic learning environment. This approach, which bridges gaps in higher-order cognitive skills as revealed by Bloom's taxonomy analysis, demonstrates potential for broad application beyond health professions, preparing learners effectively for contemporary challenges across various fields.